OBCHODNÉ PODMIENKY
- Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti ALINEA s.r.o., so sídlom Lučenecká cesta 921/5, 960 01 Zvolen , identifikačné číslo: 47354232 , zapísanej v obchodnom registri vedenom Banskej Bystrici, oddiel sro, vložka 24647/S (ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov (ďalej jen "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kupnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzavieranej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim vedený na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.spurta.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie).
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, kedy osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou či osobou, ktorá jedná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné zjednať v kúpnej zmluve. Odlišné dohody v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku. 1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "Obchodné podmienky") platia pri nákupe v internetovom obchode www.spurta.sk, ktorého prevádzkovateľom je ALINEA s.r.o., so sídlom Lučenecká cesta 921, 960 01 Zvolen, IČO: 47354232, IČ DPH: SK2023829346 zapísaná u Okresného súdu Banská Bystrica , vložka číslo: 24647/S, email: kontaktná osoba: Simona Špureková, tel. č.: 0915 604 435, e-mail: spurta@spurta.sk Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou uzatvorenej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s platnými právnymi predpismi v Slovenskej republike. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom:č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov;č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov;č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisovV prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodným zákonník v znení neskorších predpisov.
- Vymedzenie pojmov
Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom.Predávajúcim je spoločnosť ALINEA s.r.o., ktorý prevádzkuje internetový obchod. Jeho predmetom je predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu a je umiestnený na internetovej stránke www.spurta.sk (ďalej len "internetový obchod").Kupujúcim je zákazník, ktorý na základe kúpnej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim.Zákazníkom nášho internetového obchodu môže byť každá fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar na internetovom obchode. Zákazníkom podľa týchto obchodných podmienok sa za určitých okolností rozumie aj tretia osoba, ktorú zákazník v záväznej objednávke určí ako osobu, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný (ďalej len "oprávnená osoba"). Uvedenie mena oprávnenej osoby v záväznej objednávke sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru.
- Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
Návrhom na uzatvorenie zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru v
internetovom obchode, zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím
objednávky predávajúcim. Bez zbytočného odkladu po spracovaní Vašej objednávky
vám na vami zadanú e-mailovú adresu zašleme potvrdenie o prijatí objednávky
(akceptácia objednávky), ktoré obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu
tovaru, údaj o cene tovaru a náklady doručenia (poštovné), spôsob platby, údaj
o predpokladanej dodacej lehote tovaru, údaje o mieste, kde má byť tovar
dodaný, údaje o predávajúcom, prípadne ďalšie informácie. Doručením
potvrdzujúceho e-mailu o prijatí vašej objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej
zmluvy.
V prípade, že máte u nás vytvorené konto, vaša objednávka bude
zároveň archivovaná v sekcii Moje Objednávky, do ktorej budete mať prístup len
Vy po prihlásení. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby
zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú
v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len
"kúpna cena") dobierkou v mieste dodania tovaru, alebo bezhotovostným
prevodom na účet predávajúceho, uvedený v potvrdení objednávky.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý
tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však pri prevzatí
tovaru.
Informácie o jednotlivých krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy
vyplývajú z týchto obchodných podmienok a kupujúci má vždy možnosť pred
samotným odoslaním objednávky túto skontrolovať, prípadne ju opraviť. Zmluva je
uzatváraná v slovenskom jazyku, ak tomu nebránia okolnosti na strane
predávajúceho ani kupujúceho, je možné uzatvoriť zmluvu v inom, pre obe strany
zrozumiteľnom, jazyku.
Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité
doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú: faktúru ( daňový doklad ), príp. záručný
list (ak ho výrobca poskytuje).
Kupujúci môže zrušiť objednávku e-mailom, alebo telefonicky.
Zrušiť objednávku môže najneskôr do 24 hodín od potvrdenia objednávky. Pre
zrušenie objednávky treba napísať žiadosť na adresu KONTAKT - NAPÍŠTE SPRÁVU spurta@spurta.sk alebo na tel. čísle +421915604435.
Kupujúci si
vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej v internetovom obchode,
tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo "Kúpiť", vyplní
objednávkový formulár (e-mail, v prípade kúpy tovaru doručovaciu adresu), zvolí
si počet produktov (prípadne spresní parametre produktu) a vyberie spôsob
platby (dobierka, v hotovosti pri prevzatí). Objednávky uskutočnené
prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné. Pri odoslaní objednávky
kupujúci potvrdzuje aktívnym odklikom, že sa oboznámil a súhlasí s týmito
obchodnými podmienkami.
Ceny
Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom
výrobku nie je uvedené inak.
Konečná cena je uvádzaná v objednávkovom formuláre tesne pred odoslaním
objednávky, je uvedená vrátane DPH, poprípade všetkých ostatných daní a
poplatkov (balné, poštovné), ktoré musí spotrebiteľ pre získanie výrobku alebo
služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné predávajúcim jednostranne meniť.
Všetky ceny
tovaru a služieb sú uvádzané ako konečné, vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške
stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky (zvyčajne 20% -
presnú sadzbu nájdete vždy na faktúre), nezahŕňa však cenu dodania tovaru.
Akékoľvek dodatočné zľavy, ktoré sú poskytované nad rámec zliav
uvádzaných pri jednotlivých produktoch na našej internetovej stránke,
individuálne zľavy pre zákazníka alebo zľavy poskytované na základe spolupráce
nášho internetového obchodu s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné.
Dodacie podmienky
Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, ako
predávajúci sme povinní splniť Vašu objednávku a doručiť vám tovar v lehote
najneskôr do 30 dní od prijatia objednávky. Ak objednaný tovar alebo časť
tovarov z objednávky nie je možné dodať vo vyššie uvedenej lehote, budeme vás o
tejto situácii informovať v čo možno najkratšom čase a oznámime vám
predpokladaný termín dodania tovaru alebo navrhneme dodanie náhradného tovaru.
Ak sa nám tovar nepodarí zabezpečiť ani v dodatočnej lehote, máte právo od
zmluvy odstúpiť a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné
prostriedky vrátené do 14 dní na Vami určený bankový účet.
Objednávky vybavujeme priebežne každý pracovný deň.
Miesto a spôsob dodania
Záväzok dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru zákazníkovi resp.
oprávnenej osobe uvedenej v objednávke. Tovar posielame Slovenskou poštou
formou listu/balíka alebo listovej/balíkovej dobierky, prípadne kuriérom za
príplatok. K dodacej lehote treba preto pripočítať bežne 1-3 pracovné dni,
ktoré trvá doručenie titulu k vám Slovenskou poštou, prípadne 1 pracovný deň
pre doručenie kuriérskou službou.
Tovar si môžete vyzdvihnúť v zásielkovni - osobný odber.
O tom, že Vaša objednávka bola odovzdaná prepravcovi, vás budeme informovať
e-mailom. Ak vám tovar nebol doručený ani do 7 dní po našom e-maile,
kontaktujte, prosím, svoju dodávaciu poštu aj nás. Bližšie informácie o vašom
balíku a možných dôvodoch nedoručenia vám po preverení následne poskytneme
e-mailom. Pokiaľ máte u nás zriadené používateľské konto, môžete si aktuálny
stav vybavovania Vašej objednávky si môžete kedykoľvek pozrieť aj v sekcii Moje
Objednávky.
Zákazník je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo
zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru zákazník písomne potvrdí v dodacom
liste, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na
dobierku. Spolu s tovarom obdrží zákazník účtovný doklad (faktúra), ktorý
zároveň slúži ako záručný list.
Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak zákazník
neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar
prevziať. V prípade, ak si zákazník tovar neprevezme a tovar sa nám vráti späť,
máme právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od zákazníka požadovať náhradu nákladov
spojených s vrátením tovaru (predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust.
§ 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), vo výške skutočných nákladov na pokus o
neúspešné doručenie objednávky - poštovné súvisiace so spätným zaslaním
tovaru). Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode.
Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť
toto právo len z časti.
Nezodpovedáme za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne udanou
adresou prijímateľa. Zákazník nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím
v mieste dodania. Prevzatím tovaru prechádza na zákazníka rovnako
nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia.
Pri prevzatí zásielky je zákazník oprávnený skontrolovať zásielku, či nebol
poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je
tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je
zákazník oprávnený zásielku neprevziať. V prípade, že je zásielka porušená,
kupujúci tovar neprevezme a spíše s doručovacou spoločnosťou protokol.
Spôsob platby, poštovné a iné poplatky
Kúpnu cenu kupujúci zaplatí predávajúcemu:- platobnou kartouna
- dobierku ( od 2,49 €)
- bankovým prevodom na účet: IBAN SK64 0200 0000 0037 9554 5357
SWIFT: SUBASKBX
Kompletné informácie o možnostiach platby si môžete pozrieť tu.
Kupujúci môže využiť zľavový kupón, pri jeho
uplatnení poskytne kupujúcemu príslušnú zľavu.
K uvedeným cenám tovaru pripočítavame nasledovné
poštovné podľa spôsobu a adresy dodania. Kompletné podmienky poštovného si
môžete pozrieť tu.
Iné poplatky ani balné neúčtujeme.
Záručná doba
Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24
mesiacov v prípade použitého tovaru a tovaru z bazáru najmenej 12 mesiacov,
začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim.
Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená
lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou
formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného
listu vydať doklad o kúpe.
Záručný list obsahuje označenie predávajúceho (meno a priezvisko, obchodné
meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania), obsah
záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na
uplatnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje
to neplatnosť záruky.
Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže
predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah zákonnej záruky, podmienky a
rozsah tejto záruky určí predávajúci v záručnom liste.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie.
Na darčeky, ktoré dostanete zadarmo, alebo výhry zo súťaží sa záruka
nevzťahuje.
_______
Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká aj:
* nepredložením kompletného tovaru vrátane
príslušenstva,
* neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
* uplynutím záručnej doby tovaru,
* neodborným a nešetrným zaobchádzaním alebo
zanedbaním starostlivosti o tovar,
mechanickým poškodením tovaru spôsobeným
kupujúcim.
________
Za vadu nemožno považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej
doby dôsledku jeho opotrebenia, či nesprávneho používania alebo nesprávneho
zásahu, najmä:
* vada vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku
jeho opotrebenia alebo nesprávneho používania či nedostatočného, alebo
nevhodného ošetrovania,
* vada vznikla v dôsledku prirodzených zmien
materiálov z ktorých je tovar vyrobený,
* vada vznikla v dôsledku akéhokoľvek poškodenia
kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
Stornovanie objednávky
Ak si prajete zrušiť Vašu objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, čo
najskôr nás prosím kontaktujte a uveďte číslo Vašej
objednávky. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, peniaze vám vrátime
najneskôr do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili. V prípade platby kartou
(VISA, MasterCard) sa môže táto doba predĺžiť, vzhľadom na postup v banke pri
vracaní peňazí z platieb kartou.
Zároveň si vyhradzujeme právo stornovať Vašu objednávku na tovar, ak vám ho
nebudeme schopní dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo
stiahnutia z ponuky) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme
schopní dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, a/alebo zabezpečenie tovaru
by nám spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote
objednaného tovaru, pokiaľ sa s Vami nedohodneme na náhradnom plnení. O
stornovaní objednávky vás budeme bezodkladne informovať telefonicky alebo
e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné prostriedky
vrátené do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.
Reklamácia
*Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná
vec pri prevzatí kupujúcim.
*Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci
právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti
veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom
na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
*Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá
bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád
vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny veci.
*Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo
dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za nový výrobok.
*Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie okamžite,
a vydá ho spotrebiteľovi. Najneskôr ho však vydá spolu s dokladom o
vybavení reklamácie.
*Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady
až do doby ukončenia reklamačného konania (odovzdanie opraveného výrobku,
písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) sa do
záručnej doby nepočíta. V prípade výmeny veci za novú, začína plynúť nová
záručná doba od jej prevzatia.
*Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom počas
prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe písomného odborného posúdenia; bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
*Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom po 12
mesiacoch od kúpy, keď ju predávajúci zamietol, predávajúci je povinný v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok
na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej
osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je
povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu
nemožno zamietnuť.
*O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný
bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky a zároveň mu
bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou reklamačný
protokol (doklad o vybavení reklamácie). Doklad o vybavení reklamácie sa
nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
*V prípade uplatnenia reklamácie, spotrebiteľ
informuje predávajúceho o uplatnení prostredníctvom emailu (pre
dosiahnutie čo najrýchlejšieho vybavenia reklamácie) a zašle tovar
zabalený do obalu vyhovujúceho preprave spolu s popisom vady a kópiou
dokladu o kúpe (prípadne záručným listom, ak bol vydaný) na adresu
predávajúceho:
ALINEA s.r.o.
Lučenecká cesta 921/5
960 01 Zvolen
tel: +421915604435
e-mail: spurta@spurta.sk
Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných
nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti
za vady. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o
nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa § 12 zákona č.
391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len
spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania
alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3
zákona 391/2015 Z.z. môže od vás za začatie riešenia sporu požadovať
úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH. Návrh môžete podať spôsobom určeným
podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. alebo kliknutím na túto internetovú
stránku https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi.
Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na
alternatívne riešenie svojho sporu. využiť platformu pre riešenie sporov
on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s predávajúcim ALINEA s.r.o. je Slovenská obchodná
inšpekcia:
Inšpektorát SOI so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj
Dolná 46
974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk).
Odstúpenie od zmluvy
Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez
udania dôvodu v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V
prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na
odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako
posledný.
Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru,
spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Ak
zákazník odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj každá prípadná doplnková zmluva
s ňou súvisiaca.
V súlade s ust. §517 ods. 1 Občianskeho zákonníka
môže zákazník uplatniť odstúpenie aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy
(ak predmetom zmluvy resp. záväznej objednávky bolo dodanie niekoľkých
kusov tovaru) a v takom prípade sa zmluva ruší len v tejto časti.
Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť,
písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný
deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie
odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu,
ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o
odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej
odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou - napr. kópia faktúry, návodom a
inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr
však do 14 dní odo dňa odstúpenia.
Odporúčame kupujúcim, aby tovar zasielali
doporučene a ako poistenú zásielku.
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť
písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu
od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou
formulára, ktorý je zverejnený na https://www.spurta.sk/obchodne-podmienky/ (pre
uloženie kliknite na obrázok, zvoľte možnosť "Uložiť súbor".
Následne ho môžete v počítači vyplniť a vytlačiť).
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho
bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie
požadované vo formulári, ktorý je zverejnený na https://www.spurta.sk/obchodne-podmienky (príloha 1, na konci stránky) najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú
špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté
plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar
nebude prevzatý.
Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za
tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona
č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie
tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí
vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar
vyzdvihne sám. Spotrebiteľ má nárok pri uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy na vrátenie nákladov za najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim
V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014
Z.z. zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
*predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty
tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre
zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Ochrana osobných údajov
Bližšie informácie a presné podmienky o osobných údajoch, ich spracovávaní
a ochrane nájdete na:
- Newsletter a e-maily od nás
Pri registrácii resp. vytvorení objednávky si môžete vybrať, či chcete od
nás dostávať pravidelné informácie o novinkách (priemerne raz týždenne).
Možnosť zasielať newsletter si viete zvoliť aj individuálne na stránke zadaním
svojej e-mailovej adresy, prípadne kliknutím na odkaz v rámci e-mailu, ktorý
sme vám odoslali. Samozrejme, zo zasielania newsletterov sa môžete kedykoľvek
odhlásiť. Na Vašu e-mailovú adresu vás budeme informovať aj o vybavovaní Vašej
objednávky, dostupnosti a nedostupnosti produktov a taktiež Vám budeme zasielať
zľavovú poukážku. Všetkým zaregistrovaným zákazníkom môžeme nepravidelne
(maximálne niekoľkokrát ročne) posielať dôležité informácie, ktoré súvisia s
prevádzkou nášho internetového obchodu a využívaním používateľského konta. Ak
vás e-maily od nás obťažujú, napíšte nám, prosím, e-mail na spurta@spurta.sk
- Záverečné ustanovenia
Všetky dojednania medzi predávajúcim
a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak
vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa
dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú
dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecných záväzných
právnych predpisov.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu
viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č.
250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších
predpisov.
Všetky práva k webovým stránkam
predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia
stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, logá a ďalšieho
obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať,
upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu
predávajúceho.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby
vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu
alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením.
Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy,
ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie
vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť
neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo
ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový
obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by
bol v rozpore s jeho určením či účelom.
Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je
archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne
prístupná.
Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť
či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti
vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
Dozor nad dodržiavaním povinností predávajúceho
voči spotrebiteľovi je Slovenská obchodná inšpekcia, konkrétne pracovisko:
Inšpektorát SOI so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj
Dolná 46
974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
https://www.soi.sk
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom
na internetových stránkach www.spurta.sk v deň odoslania objednávky
kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma, čo taktiež potvrdí aktívnym
odklikom pri potvrdení objednávky. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na
prípadnú zmenu či doplnenie obchodných podmienok. Na uzatvorené objednávky
sa však vzťahuje znenie platné v čase vykonania objednávky.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 26.1.2021 a rušia predchádzajúce znenie všeobecných obchodných podmienok.
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti ALINEA s.r.o., so sídlom Lučenecká cesta 921/5, 960 01 Zvolen , identifikačné číslo: 47354232 , zapísanej v obchodnom registri vedenom Banskej Bystrici, oddiel sro, vložka 24647/S (ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov (ďalej jen "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kupnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzavieranej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim vedený na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.spurta.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie).
Návrhom na uzatvorenie zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru v internetovom obchode, zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Bez zbytočného odkladu po spracovaní Vašej objednávky vám na vami zadanú e-mailovú adresu zašleme potvrdenie o prijatí objednávky (akceptácia objednávky), ktoré obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, údaj o cene tovaru a náklady doručenia (poštovné), spôsob platby, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný, údaje o predávajúcom, prípadne ďalšie informácie. Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí vašej objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy.
V prípade, že máte u nás vytvorené konto, vaša objednávka bude zároveň archivovaná v sekcii Moje Objednávky, do ktorej budete mať prístup len Vy po prihlásení. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") dobierkou v mieste dodania tovaru, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v potvrdení objednávky.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
Informácie o jednotlivých krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy vyplývajú z týchto obchodných podmienok a kupujúci má vždy možnosť pred samotným odoslaním objednávky túto skontrolovať, prípadne ju opraviť. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku, ak tomu nebránia okolnosti na strane predávajúceho ani kupujúceho, je možné uzatvoriť zmluvu v inom, pre obe strany zrozumiteľnom, jazyku.
Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú: faktúru ( daňový doklad ), príp. záručný list (ak ho výrobca poskytuje).
Kupujúci môže zrušiť objednávku e-mailom, alebo telefonicky.
Zrušiť objednávku môže najneskôr do 24 hodín od potvrdenia objednávky. Pre
zrušenie objednávky treba napísať žiadosť na adresu KONTAKT - NAPÍŠTE SPRÁVU spurta@spurta.sk alebo na tel. čísle +421915604435.
Kupujúci si
vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej v internetovom obchode,
tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo "Kúpiť", vyplní
objednávkový formulár (e-mail, v prípade kúpy tovaru doručovaciu adresu), zvolí
si počet produktov (prípadne spresní parametre produktu) a vyberie spôsob
platby (dobierka, v hotovosti pri prevzatí). Objednávky uskutočnené
prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné. Pri odoslaní objednávky
kupujúci potvrdzuje aktívnym odklikom, že sa oboznámil a súhlasí s týmito
obchodnými podmienkami.
Ceny
Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom
výrobku nie je uvedené inak.
Konečná cena je uvádzaná v objednávkovom formuláre tesne pred odoslaním
objednávky, je uvedená vrátane DPH, poprípade všetkých ostatných daní a
poplatkov (balné, poštovné), ktoré musí spotrebiteľ pre získanie výrobku alebo
služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné predávajúcim jednostranne meniť.
Všetky ceny
tovaru a služieb sú uvádzané ako konečné, vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške
stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky (zvyčajne 20% -
presnú sadzbu nájdete vždy na faktúre), nezahŕňa však cenu dodania tovaru.
Akékoľvek dodatočné zľavy, ktoré sú poskytované nad rámec zliav
uvádzaných pri jednotlivých produktoch na našej internetovej stránke,
individuálne zľavy pre zákazníka alebo zľavy poskytované na základe spolupráce
nášho internetového obchodu s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné.
Dodacie podmienky
Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, ako
predávajúci sme povinní splniť Vašu objednávku a doručiť vám tovar v lehote
najneskôr do 30 dní od prijatia objednávky. Ak objednaný tovar alebo časť
tovarov z objednávky nie je možné dodať vo vyššie uvedenej lehote, budeme vás o
tejto situácii informovať v čo možno najkratšom čase a oznámime vám
predpokladaný termín dodania tovaru alebo navrhneme dodanie náhradného tovaru.
Ak sa nám tovar nepodarí zabezpečiť ani v dodatočnej lehote, máte právo od
zmluvy odstúpiť a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné
prostriedky vrátené do 14 dní na Vami určený bankový účet.
Objednávky vybavujeme priebežne každý pracovný deň.
Miesto a spôsob dodania
Záväzok dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru zákazníkovi resp.
oprávnenej osobe uvedenej v objednávke. Tovar posielame Slovenskou poštou
formou listu/balíka alebo listovej/balíkovej dobierky, prípadne kuriérom za
príplatok. K dodacej lehote treba preto pripočítať bežne 1-3 pracovné dni,
ktoré trvá doručenie titulu k vám Slovenskou poštou, prípadne 1 pracovný deň
pre doručenie kuriérskou službou.
Tovar si môžete vyzdvihnúť v zásielkovni - osobný odber.
O tom, že Vaša objednávka bola odovzdaná prepravcovi, vás budeme informovať
e-mailom. Ak vám tovar nebol doručený ani do 7 dní po našom e-maile,
kontaktujte, prosím, svoju dodávaciu poštu aj nás. Bližšie informácie o vašom
balíku a možných dôvodoch nedoručenia vám po preverení následne poskytneme
e-mailom. Pokiaľ máte u nás zriadené používateľské konto, môžete si aktuálny
stav vybavovania Vašej objednávky si môžete kedykoľvek pozrieť aj v sekcii Moje
Objednávky.
Zákazník je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo
zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru zákazník písomne potvrdí v dodacom
liste, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na
dobierku. Spolu s tovarom obdrží zákazník účtovný doklad (faktúra), ktorý
zároveň slúži ako záručný list.
Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak zákazník
neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar
prevziať. V prípade, ak si zákazník tovar neprevezme a tovar sa nám vráti späť,
máme právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od zákazníka požadovať náhradu nákladov
spojených s vrátením tovaru (predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust.
§ 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), vo výške skutočných nákladov na pokus o
neúspešné doručenie objednávky - poštovné súvisiace so spätným zaslaním
tovaru). Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode.
Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť
toto právo len z časti.
Nezodpovedáme za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne udanou
adresou prijímateľa. Zákazník nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím
v mieste dodania. Prevzatím tovaru prechádza na zákazníka rovnako
nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia.
Pri prevzatí zásielky je zákazník oprávnený skontrolovať zásielku, či nebol
poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je
tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je
zákazník oprávnený zásielku neprevziať. V prípade, že je zásielka porušená,
kupujúci tovar neprevezme a spíše s doručovacou spoločnosťou protokol.
Spôsob platby, poštovné a iné poplatky
- platobnou kartouna
- dobierku ( od 2,49 €)
- bankovým prevodom na účet: IBAN SK64 0200 0000 0037 9554 5357
SWIFT: SUBASKBX
Kompletné informácie o možnostiach platby si môžete pozrieť tu.
Kupujúci môže využiť zľavový kupón, pri jeho
uplatnení poskytne kupujúcemu príslušnú zľavu.
K uvedeným cenám tovaru pripočítavame nasledovné
poštovné podľa spôsobu a adresy dodania. Kompletné podmienky poštovného si
môžete pozrieť tu.
Iné poplatky ani balné neúčtujeme.
Záručná doba
Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24
mesiacov v prípade použitého tovaru a tovaru z bazáru najmenej 12 mesiacov,
začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim.
Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená
lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou
formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného
listu vydať doklad o kúpe.
Záručný list obsahuje označenie predávajúceho (meno a priezvisko, obchodné
meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania), obsah
záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na
uplatnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje
to neplatnosť záruky.
Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže
predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah zákonnej záruky, podmienky a
rozsah tejto záruky určí predávajúci v záručnom liste.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie.
Na darčeky, ktoré dostanete zadarmo, alebo výhry zo súťaží sa záruka
nevzťahuje.
_______
Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká aj:
* nepredložením kompletného tovaru vrátane
príslušenstva,
* neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
* uplynutím záručnej doby tovaru,
* neodborným a nešetrným zaobchádzaním alebo
zanedbaním starostlivosti o tovar,
mechanickým poškodením tovaru spôsobeným
kupujúcim.
________
Za vadu nemožno považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej
doby dôsledku jeho opotrebenia, či nesprávneho používania alebo nesprávneho
zásahu, najmä:
* vada vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku
jeho opotrebenia alebo nesprávneho používania či nedostatočného, alebo
nevhodného ošetrovania,
* vada vznikla v dôsledku prirodzených zmien
materiálov z ktorých je tovar vyrobený,
* vada vznikla v dôsledku akéhokoľvek poškodenia
kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
Stornovanie objednávky
Ak si prajete zrušiť Vašu objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, čo
najskôr nás prosím kontaktujte a uveďte číslo Vašej
objednávky. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, peniaze vám vrátime
najneskôr do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili. V prípade platby kartou
(VISA, MasterCard) sa môže táto doba predĺžiť, vzhľadom na postup v banke pri
vracaní peňazí z platieb kartou.
Zároveň si vyhradzujeme právo stornovať Vašu objednávku na tovar, ak vám ho
nebudeme schopní dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo
stiahnutia z ponuky) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme
schopní dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, a/alebo zabezpečenie tovaru
by nám spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote
objednaného tovaru, pokiaľ sa s Vami nedohodneme na náhradnom plnení. O
stornovaní objednávky vás budeme bezodkladne informovať telefonicky alebo
e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné prostriedky
vrátené do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.
Reklamácia
*Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná
vec pri prevzatí kupujúcim.
*Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci
právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti
veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom
na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
*Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá
bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád
vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny veci.
*Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo
dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za nový výrobok.
*Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie okamžite,
a vydá ho spotrebiteľovi. Najneskôr ho však vydá spolu s dokladom o
vybavení reklamácie.
*Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady
až do doby ukončenia reklamačného konania (odovzdanie opraveného výrobku,
písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) sa do
záručnej doby nepočíta. V prípade výmeny veci za novú, začína plynúť nová
záručná doba od jej prevzatia.
*Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom počas
prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe písomného odborného posúdenia; bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
*Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom po 12
mesiacoch od kúpy, keď ju predávajúci zamietol, predávajúci je povinný v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok
na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej
osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je
povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu
nemožno zamietnuť.
*O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný
bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky a zároveň mu
bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou reklamačný
protokol (doklad o vybavení reklamácie). Doklad o vybavení reklamácie sa
nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
*V prípade uplatnenia reklamácie, spotrebiteľ
informuje predávajúceho o uplatnení prostredníctvom emailu (pre
dosiahnutie čo najrýchlejšieho vybavenia reklamácie) a zašle tovar
zabalený do obalu vyhovujúceho preprave spolu s popisom vady a kópiou
dokladu o kúpe (prípadne záručným listom, ak bol vydaný) na adresu
predávajúceho:
ALINEA s.r.o.
Lučenecká cesta 921/5
960 01 Zvolen
tel: +421915604435
e-mail: spurta@spurta.sk
Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných
nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti
za vady. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o
nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa § 12 zákona č.
391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len
spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania
alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3
zákona 391/2015 Z.z. môže od vás za začatie riešenia sporu požadovať
úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH. Návrh môžete podať spôsobom určeným
podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. alebo kliknutím na túto internetovú
stránku https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi.
Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na
alternatívne riešenie svojho sporu. využiť platformu pre riešenie sporov
on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s predávajúcim ALINEA s.r.o. je Slovenská obchodná
inšpekcia:
Inšpektorát SOI so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj
Dolná 46
974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk).
Odstúpenie od zmluvy
Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez
udania dôvodu v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V
prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na
odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako
posledný.
Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru,
spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Ak
zákazník odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj každá prípadná doplnková zmluva
s ňou súvisiaca.
V súlade s ust. §517 ods. 1 Občianskeho zákonníka
môže zákazník uplatniť odstúpenie aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy
(ak predmetom zmluvy resp. záväznej objednávky bolo dodanie niekoľkých
kusov tovaru) a v takom prípade sa zmluva ruší len v tejto časti.
Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť,
písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný
deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie
odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu,
ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o
odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej
odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou - napr. kópia faktúry, návodom a
inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr
však do 14 dní odo dňa odstúpenia.
Odporúčame kupujúcim, aby tovar zasielali
doporučene a ako poistenú zásielku.
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť
písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu
od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou
formulára, ktorý je zverejnený na https://www.spurta.sk/obchodne-podmienky/ (pre
uloženie kliknite na obrázok, zvoľte možnosť "Uložiť súbor".
Následne ho môžete v počítači vyplniť a vytlačiť).
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho
bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie
požadované vo formulári, ktorý je zverejnený na https://www.spurta.sk/obchodne-podmienky (príloha 1, na konci stránky) najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú
špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté
plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar
nebude prevzatý.
Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za
tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona
č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie
tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí
vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar
vyzdvihne sám. Spotrebiteľ má nárok pri uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy na vrátenie nákladov za najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim
V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014
Z.z. zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
*predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty
tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre
zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Ochrana osobných údajov
Bližšie informácie a presné podmienky o osobných údajoch, ich spracovávaní
a ochrane nájdete na:
Pri registrácii resp. vytvorení objednávky si môžete vybrať, či chcete od nás dostávať pravidelné informácie o novinkách (priemerne raz týždenne). Možnosť zasielať newsletter si viete zvoliť aj individuálne na stránke zadaním svojej e-mailovej adresy, prípadne kliknutím na odkaz v rámci e-mailu, ktorý sme vám odoslali. Samozrejme, zo zasielania newsletterov sa môžete kedykoľvek odhlásiť. Na Vašu e-mailovú adresu vás budeme informovať aj o vybavovaní Vašej objednávky, dostupnosti a nedostupnosti produktov a taktiež Vám budeme zasielať zľavovú poukážku. Všetkým zaregistrovaným zákazníkom môžeme nepravidelne (maximálne niekoľkokrát ročne) posielať dôležité informácie, ktoré súvisia s prevádzkou nášho internetového obchodu a využívaním používateľského konta. Ak vás e-maily od nás obťažujú, napíšte nám, prosím, e-mail na spurta@spurta.sk
Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecných záväzných právnych predpisov.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu
viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č.
250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších
predpisov.
Všetky práva k webovým stránkam
predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia
stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, logá a ďalšieho
obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať,
upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu
predávajúceho.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby
vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu
alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením.
Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy,
ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie
vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť
neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo
ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový
obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by
bol v rozpore s jeho určením či účelom.
Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je
archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne
prístupná.
Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť
či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti
vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
Dozor nad dodržiavaním povinností predávajúceho
voči spotrebiteľovi je Slovenská obchodná inšpekcia, konkrétne pracovisko:
Inšpektorát SOI so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj
Dolná 46
974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
https://www.soi.sk
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom
na internetových stránkach www.spurta.sk v deň odoslania objednávky
kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma, čo taktiež potvrdí aktívnym
odklikom pri potvrdení objednávky. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na
prípadnú zmenu či doplnenie obchodných podmienok. Na uzatvorené objednávky
sa však vzťahuje znenie platné v čase vykonania objednávky.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 26.1.2021 a rušia predchádzajúce znenie všeobecných obchodných podmienok.
PRÍLOHA č. 1 - ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (STIAHNUŤ V ŠEDOM RÁMČEKU)
Príloha č. 2 - REKLAMAČNÝ PROTOKOL / VÝMENA TOVARU (STIAHNUŤ V ŠEDOM RÁMČEKU)